امیدواری در دعا..

احمدبن محمد به حضور امام رضا (ع) رسید و گفت: چند سال است حاجتی دارم و آن را از خدا خواسته‌ام و دعا می‌کنم ولی دعایم مستجاب نشده است، در این مورد شک و تردیدی به دلم راه یافته است.  

امام رضا (ع) فرمود: ای احمد، مراقب باش که شیطان بر تو چیره نگردد تا تو را مأیوس و ناامید کند، همانا امام باقر(ع) می‌فرمود: «مؤمن نیاز خود را از خدا می‌خواهد، خداوند اجابت آن را به تأخیر می‌اندازد، برای اینکه ناله و گریه و زاری او را دوست می‌دارد.  

پس امام رضا (ع) فرمود: سوگند به خدا تأخیر برآوردن نیازهای دنیوی مومنان برای آنها بهتر از تعجیل در برآوردن نیازهای آنها است.  

دنیا چه ارزشی دارد؟ امام باقر (ع) می‌فرمود: سزاوار است که دعای مؤمن درحال آسایش مانند دعایش در حال سختی باشد.  

بعد امام رضا (ع) فرمود: باید به گفتار خداوند بیشتر اطمینان داشته باشی، چرا که خداوند به وعده خود وفا می‌کند و می‌فرماید: «از رحمت خدا مأیوس نشوید» (زمر- 53)  

بنابراین، اعتماد تو باید به خدا بیشتر از دیگران باشد و در خانه دل را به راه یافتن چیزی جز خوبی نگشایید و همیشه در شما حالت امیدواری باشد که خداوند فرموده است: «هرگاه بندگانم مرا بخوانند (از من چیزی بخواهند) پس من نزدیکم و خواسته دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند، اجابت می‌کنم. (بقره- 186) (1)
 

با تشکر از بهاری گلم..  

 

منبع: غریب طوس 

نظرات 5 + ارسال نظر
علی دوشنبه 21 آذر 1390 ساعت 02:47 ب.ظ

خواهرعزیزم سلام
خیلی خوشحالم که دوباره برگشتی زمانی که میخواستی دیگه ننویسی
برات یه نوشته گذاشتم که این کارو نکنی.زندگی اینروزا برای تمام هم سن و سالای ما سخته.مشکلاتمونم تقریبا مشترکه.آرزو میکنم همیشه
خوشحال باشی.درضمن رنگ صورتی خیلی بهتر بود.

سلام..

مرسی. شما لطف دارید.

شکسته بال پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 09:45 ق.ظ http://manodelamtanha.blogsky.com

به ما رمز نمیدی؟؟!!!!

برات رمز و کامنت کردم..

فقط تأیید نکن..

به کسی هم نده، هرکس خواست بهش رمز رو خصوصی میدم.

شکسته بال پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 09:47 ق.ظ http://manodelamtanha.blogsky.com

برام دعا کن سپیده
باشه؟!!
خیلی دعا واجبم

محتاجیم به دعا..

من کی هستم؟!

ایشالا خدا حاجتت رو روا کنه..

تو منو دعا کن..

شکسته بال جمعه 25 آذر 1390 ساعت 10:54 ب.ظ

اومدم ولی رمز نداشتم بخونمت

عزیزم رمز همونیه که واست کامنت گذاشتم. تغییرش ندادم.

بهار شنبه 26 آذر 1390 ساعت 08:32 ق.ظ http://khatereshabeyallda.blogsky.com/

خوب رمز ندارم دیگه ... بعدشم نمیدونستم درمورد شعرا چی باید بنویسم ... ناراحت نباش دیگه

تو عزیز دلمی بهاری ..

دوستت دارم زیاد خانومی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد