درباره من

غریب طوس 

با عرض سلام و خیر مقدم خدمت بازدید كنندگان عزیز ، پایگاه  غریب طوس  با هدف گسترش فرهنگ غنی رضوی شروع به فعالیت نموده و  همیشه اطلاع رسانی قوی از  سیره رضوی  داشته و در این راه با کاربران خود  در تعامل بوده و نظرات عزیزان در پیشرفت این وبلاگ نقش گسترده ای داشته  و دارد ، امیدوارم که این  پایگاه بتواند نقشی هرچند کوچک در کسترش فرهنگ رضوی در بین دوستداران اهل بیت ایفا نماید.

***
هرکجای ایران پهناور که زندگی کنی، وقتی دلت با ذکر «یا رضا» بلرزد، به سوی ارض اقدس می‌ایستی و دست بر سینه خم می‌شوی و کلامت را به ذکر زیبای «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)» مزین می‌سازی، ...
تا قد خمیده ات از تو تندیسی بسازد با یاد سلام بر غریب طوس.

امکانات وبلاگ




  • تماس با مدیر

    عضو خبرنامه شوید





    Powered by WebGozar

  • جهت مشاهده بهتر از مرورگر فایر فاکس استفاده نمایید


    اميدواري در دعا

    احمدبن محمد به حضور امام رضا(ع) رسيد و گفت: چند سال است حاجتي دارم و آن را از خدا خواسته ام و دعا مي كنم ولي دعايم مستجاب نشده است، در اين مورد شك و ترديدي به دلم راه يافته است. امام رضا(ع) فرمود: اي احمد، مراقب باش كه شيطان بر تو چيره نگردد تا تو را مأيوس و نااميد كند، همانا امام باقر(ع) مي فرمود: «مؤمن نياز خود را از خدا مي خواهد، خداوند اجابت آن را به تأخير مي اندازد، براي اينكه ناله و گريه و زاري او را دوست مي دارد. پس امام رضا(ع) فرمود: سوگند به خدا تأخير برآوردن نيازهاي دنيوي مومنان براي آنها بهتر از تعجيل در برآوردن نيازهاي آنها است. دنيا چه ارزشي دارد؟ امام باقر(ع) مي فرمود: سزاوار است كه دعاي مؤمن درحال آسايش مانند دعايش در حال سختي باشد. بعد امام رضا(ع) فرمود: بايد به گفتار خداوند بيشتر اطمينان داشته باشي، چرا كه خداوند به وعده خود وفا مي كند و مي فرمايد: «از رحمت خدا مأيوس نشويد» (زمر- 53) بنابراين، اعتماد تو بايد به خدا بيشتر از ديگران باشد و در خانه دل را به راه يافتن چيزي جز خوبي نگشاييد و هميشه در شما حالت اميدواري باشد كه خداوند فرموده است: «هرگاه بندگانم مرا بخوانند (از من چيزي بخواهند) پس من نزديكم و خواسته دعا كننده را هنگامي كه مرا بخواند، اجابت مي كنم. (بقره- 186) (1)
    ـــــــــــــــــــــــــــ
    1- رمضان ماه خدا، زين العابدين احمدي، ص 191

    توسط ، با موضوع کلام وگفتار رضوی | لينک ثابت

    حمایت می کنیم

     

    غریب طوس