اعتقاد به خدا + اعتماد به خدا

کوهنوردی در دل شب، در زمستان سرد، یکه و تنها تصمیم گرفت قله کوه را فتح کند.

کوله‌بارش را بست با همه ملزومات و امکانات کامل..  

از دامنه کوه بالا رفت. به گردنه‌های صعب‌العبور که رسید، با طناب و میخ‌هایی که به همراه داشت به کوه میزد و گردنه را سپری کرد.

اینقدر بالا رفت که به نوک قله نزدیک شد!

یکدفعه پایش لغزید و به طرف پایین کوه پرت شد، طناب‌هایی که از پشت سر محکم کرده بود باعث شد که به طور کامل سقوط نکند و فقط در هوا معلق بماند..

هوا بسیار سرد بود و تاریکی محض همه‌ جا را فرا گرفته بود و کوهنورد تنها بود..

سرمای استخوان سوزی  بود که احساس مرگ بر کوهنورد غلبه کرد..

در موقع تنهایی و ترس فقط یک نیرو در درون انسان وجود دارد که انسان به او چنگ میزند و از او یاری و کمک میخواهد و آن نیرو خداست...

او تصمیم گرفت که با خدا صحبت کند و از او طلب کمک کند.. 

خداوند حاضر شد!

خداوند فرمود: ای بنده من، سالهاست که منتظرم با من حرف بزنی! چه می‌خواهی؟!

کوهنورد گفت: خدایا کمکم کن، دارم می‌میرم .. من و نجات بده..

خداوند فرمود: من میتونم کمکت کنم اما به یک شرط!

کوهنورد گفت: به چه شرطی؟!

خداوند فرمود: به این شرط که به من اعتماد کنی!

کوهنورد گفت: خدایا معلومه که بهت اعتماد دارم!

خداوند فرمود: تو منو دوست داری، به منم اعتقاد داری، چون اگر نداشتی من رو صدا نمی‌زدی!

اما به من اعتماد نداری!

کوهنورد گفت: چی کار باید بکنم؟!

خداوند فرمود: این طناب پشت سرت رو پاره کن!

کوهنورد گفت: اگر طناب رو پاره کنم که مرگم حتمیه! من این طناب رو پاره کنم معلوم نیست چه بلایی به سرم میاد.. یکدفعه بگو نمیخوام کمکت کنم و میخوام بکشمت؟!

خداوند فرمود: دیدی گفتم به من اعتماد نداری..

خداوند خداحافظی کرد و رفت...

کوهنورد هم با بی‌اعتمادی که نسبت به خدا داشت همانجا ماند و مرد...

سه روز بعد کوهنورد را پیدا کردند و در مطبوعات نوشتند:

کوهنوردی به فاصله نیم متر از زمین جان باخت!!!

وقتی ما پشت سرمون رو نمی‌بینیم یعنی خدا هم نمی‌بینه..

خدا وقتی میگه طناب رو پاره کن، خوب پاره کن .. همش مال اینه که اعتماد نداریم ..

 

 

پی‌نوشت:  

وقتی ما چیزی رو درک نمیکنیم و مصلحت خودمون رو نمیدونیم آیا خداوند هم نمیبینه و نمیدونه؟! 

آخرش او خداست ... خدااااااااا..

سرچشمه‌ تمام علوم ودارایی‌ها و داشتن‌ها ...  

و متأسفانه این مشکل همه ماست که به خدا اعتقاد داریم اما اعتماد نداریم.. 

اگه اعتماد داشتیم الان یکی از بنده‌های خوب خدا بودیم..  

باید در همه حال راضی باشیم به رضای خدااا...  

نظرات 12 + ارسال نظر
meisam یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://www.manonilufar.loxblog.com

:::::::::::¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´o¶$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$¶¶¶
¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶$$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´7¶$$$$¶¶¶¶¶$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¢´´´¶¶$$$$¶¶$$¶¶$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´¶¶¶¶¶$¶¶¶¶¶¶¶¶1´´¶¶¶$$$$$$$$$$$$¶¶¶¶¶¶$¶¶
¶´¶¶¶¶$$$$$$$$??¶¶¶¶´´´¶¶$$$$$$$$$$$$$$$¶$¶¶¶
¶¶¶¶¶¶$$$$$$¶$$$$$¶¶¶´´¶¶$$$$$$$$$$$$$$$$$$¶¶
¶¶¶¶$$$¶¶¶¶¶¶¶$$$$¶¶¶$´¶¶¶¶$$$$$$$¶¶¶¶¶$$$$¶¶
¶¶¶¶$$$¶$$$$¶$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¢¶¶¶¶$¶¶¶¶¶$????????¶
¶¶¶$$$$¶$$$$¶$$$$$$$$$$¶´´o¶¶¶¶¶¶¶??$$$$$¶¶¶¶
¶¶¶¶$$$¶¶$¶¶¶¶$$$$$$$$¶¶¶´´´¶¶¶7´$$$¶$¶¶$$$¶¶
¶¶¶¶$$$$$$¶$$¶$$$$$$$$$¶¶´´´´´´´¢¶¶$$$$$$$$¶¶
¶¶¶¶¶¶$?$$¶$$$$$$$$$$$$$¶¶´´oo´´¶¶$$$¶$$$$$$¶
¶´¶¶¶¶¶$$$$$¶¶¶¶¶¶¶$$$¶¶¶¶¶´7´7¶¶$$$$$$$$$$$¶
¶´´´¶¶???$???$¶¶$$$¶¶¶¶¶¶¢´´´¶¶¶¶$¶¶$$$$$$$$¶
¶´´´?¶$$??$$$??¶¶$$$¶¶o´´´´´¶¶¶$$$$$$$$$$$$¶¶
¶´´´´¶¶$$?$?$$?$¶¶¶¶¶?´´´´¢¶¶¶$$$$$$$$$$$¶¶$¶
¶´´´´o¶¶$?$$$???$¶¶¶¶´´´?¶¶¶$$$$$$$$$$$$$¶$$¶
¶´´´´´¶¶¶$$$$??$?¶¶¶¶´¶¶¶¶$?$$$$$¶¶¶$$$$¶$$$¶
¶´´o¶¶¶$¶¶¶¶$$?$??¶¶´´¶¶¶$$$$$$$$$$$$$¶¶$$$$¶
¶¶¶¶¶¶$$$$¶¶¶$??$$¶´´´¢¶¶$$$$$¶$$$$$$¶¶¶$$$$¶
¶¶¶$$$$$$$¶¶¶¶$$$$¶¶1´´¶¶?$$$¶$$$¶$$$$$$$$$$¶
¶¶$$??$$$¶$$$¶¶$$$$¶¶¶´¶¶$$$$$$$$$$¶¶$$$$$$$¶
¶???$$$$$$$¶¶$$$$$$?¶¶¶¶¶$$¶¶$$$¶¶¶$$$$$$$$¶¶
¶$¶$$$$$$$$$¶¶$¶$$$$$$$$$$$¶¶$$$$¶$$¶¶¶$$$$$¶
¶$$$$$$¶$$$$¶$¶¶$¶$$¶¶$$$$$$$$$¶¶$$¶$$$¶$$$$¶
¶$$$$$$¶$$$$¶$$¶?¶$$$$$$$¶$$$$$$¶$$¶$$$¶$$$$¶
¶¢¶¶$$$¶$¶¶¶¶¶$$¶¶$$$¶¶$$$$$$$$$¶¶$$$$¶¶¶$$$¶
¶¢$¶$$$$$¶$$$$$$¶¶$¶¶¶¶$$$$$$¶¶¶$$$$$$$¶¶¶¶¶¶
¶¢¶¶$$$$¶$$¶¶¶¶¶$$$¶¶$$¶¶¶¶¶¶$$$$$$$$$¶$¶¶$$¶
¶¢$¶¶¶¶$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶$$$$$$$$$$$$$$$$$$$¶¶¶¶¶$¶
¶o¶¶$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶$¶$$$$$$$$$$$$$$¶¶¶¶¶´´¶¶¶
¶o$¶$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶$$$$$$$$$$$$$$$$$¶¶¶´´?¶¶¶
¶¢¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶
¶¢$$$$$$$$$$$$$$?$$$$$$$$$$$$$$$$$$$¶´´´¶¶$$¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
سلااااام.خیلی جالب بود.دمت گرم اگه خواستی به منم سر بزن!!!

گندم یکشنبه 6 آذر 1390 ساعت 04:48 ب.ظ http://ayenehaye-nagahan.blogsky.com/

سپیده باورت می شه دوستم 1 ساعت پیش این داستانو واسه م تعریف کرد!!!!!
چه جالب!خودمم موندم توی کف!!!

جالبه!!

این یک نشونه‌اس و اونم اینکه شاید تو باید به این مسئله بیشتر دقت کنی و هر روز اعتمادت رو به خدا بیشتر و بیشتر کنی..

موفق باشی گندمی من...

احسانی مقدم سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 09:19 ق.ظ http://ALIEHSANIMOGHADAM.BLOGSKY.COM

سلام

محتاجیم به دعا

زنده باشی

-----------------
لینک نمودم با نام سپیده منو به رنگ آینه ....

شکسته بال سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 10:27 ق.ظ http://manodelamtanha.blogsky.com

بابا این رو قبلا اومده بودم وبت و خونده بودم و خیلیییییییی وقته هم این رو شنیده بودم ولی من....
نمیدونم والا

ایشالا موفق باشی..

از خدا ناامید نشو هیچوقت...

توکلت به خدا باشه و بس..

لیلی سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.leili1986.blogfa.com

چقدر این پستت بهم آرامش داد
متشکرم

مرسی از حضورت..

خوشحالم کردی ..

امید سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 12:17 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

گذر از اعتقاد به اعتماد سخت است
شاید پلی باشد به طول بهشت تا جهنم

ممنون از حضورتان
سپید دل و روشن ضمیر باشید
درود

ممنون از حس زیباتون ..

التماس دعا..

آرزو سه‌شنبه 8 آذر 1390 ساعت 10:21 ب.ظ http://www.arezui.blogfa.com

منم به اینکه اطمینان به خدا ضروریه ایمان دارم.
لینک شدی عزیزم

آره دقیقاً..

مرسی عزیز دلم...

مجید سرهنگی چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 03:40 ق.ظ http://majid-sarhangi.blogsky.com/

سلام . ممنونم از اینکه به وبلاگم اومدین و واسه نوشته هام وقت گذاشتین . مطالب شمام خوندنی بود و تبریک میگم در حسن انتخاب شما در مورد نوشته هاتون . انشاالله همیشه در زندگی موفق باشین و احترام به والدینو یادتون نره . بازم مرسی بای

سلام، همینطور مرسی از شما...

چشم حتماً ..

سعی میکنم تا همیشه حرمتشون رو حفظ کنم..

التماس دعا..

شقایق و حبیبی چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 10:47 ق.ظ

سلاممممممممممم سپیده جانم
خوبی عزیز دلممممممممم
قربونت بشم الهیییییییییییییی مرسی از مسیجات گلم مرسی که به فکرمی
قربونت بشم خودت خوبی چه خبر چیکارا کردی گلم
واقعا هم ما ادم خیلی موقع ها به خدای خودمون اعتماد نداریم . فکر میکنیم اون کار یا اتفاق به ضرر ماست اما نمیدونیم خدای خوبمون به یادمون هست و ما اشتباه میکنیم
بوسسسسسسسسس دوست خوفه خودم

سلام عزیزممم...

چطوری شقایق عزیزم؟! کارت به کجا رسید؟!

محکوم شد نه؟!

خدا نکنه عزیز دلم، قابل تورو نداشت..

دل به دل راه داره، یادته تو چقدر توی دلتنگیام هوای منو داشتی؟!

حالا نوبت منه، دوستی مال همین روزاس..

آره واقعاً، فقط بلدیم شعار بدیم..

اما من دلم میخواد تبدیل به عمل بشه و فقط شعار نشه!

منم بوسسسسسسسسسسسس دوست گلم..

خانم آبی چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://mrsblue.blogsky.com

سلام..بابا بی خیال زوده هنوز وقت داری..
خدا کنه دیر نشه اون روزی که بفهمی عزیز تر از خانوادت هیچ کس نیست

سلام..

آره واقعاً ...

دوستشون دارم خیلی ...

از خاک کمتریم چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://dusty.blogsky.com/

اعتماد حاصل اعتقاد به یک پدیدهاست، مطمئنی که اصلا اعتقاد داریم بهش؟..این حقیر به ایمان خود شک دارم....یقین با خود، اعتماد می‌آورد

من اعتقاد دارم..

همه دارن، چون اگه نداشتیم اصلاً حسش توی وجودمون نبود که بخوایم کمک بگیریم ازش..

حتی کافرترین آدمها هم وقتی مشکلی پیدا میکنن توسل می‌کنن به نیروی درونی‌شون و اون ناجی که در دلشونه ...

پس همه اعتقاد داریم، ولی اعتماد نداریم..

توکل به خدا ...

خدا هممون رو هدایت کنه به راه راست..

محراب چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 01:56 ب.ظ http://non.blogsky.com

ممنون از تذکر شما دوست عزیز
بعد این همه مشکلات فقط قصد شوخی و خنده بود وگرنه من هیچ وقت نسبت به آیه قران جسارت نکرده و نمی کنم.
ممنونم که با لحن شایسته نظرتونو به من گفتین
بازم منتظر حضورتون هستم
وب شما هم زیباست
من حدود ۴ ماه فیلتر بودم
تازه باز شدم برا همین یکم ذوق داشتم و اولین مطلب یه زندانی بعد فرار از زندان بوده امیدوارم ببخشید

اشکالی نداره دوست عزیز..

می‌دونستم که نیت بدی ندارید..

کسی که با لحن بد صحبت کنه و بخواد ایراد از دیگران بگیره اول باید خودشو اصلاح کنه! وظیفه ما اینه که انسان باشیم و انسانیت داشته باشیم..

پس خوشامدگویی عرض می‌کنم ..

بخشش از آن خداست و ما نباید ادعایی داشته باشیم..

موفق باشید..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد